Waarom jouw bedrijf ook in signing moet investeren

Signing wordt door veel bedrijven volop benut om de zichtbaarheid onder (potentiële) klanten te vergroten. Toch zijn er ook nog veel ondernemers die de voordelen van signing onderschatten en er daarom niet in investeren. Voor die groep gaan we in dit artikel nader in op de voordelen van signing. Daarnaast delen we diverse tips met je die je kunt gebruiken als je besluit om in signing te investeren.

De voordelen van signing

Dit zijn de belangrijkste voordelen:

·         Je boodschap is 24 uur per dag, zeven dagen per week zichtbaar.

·         Signing is relatief goedkoop en gaat jarenlang mee.

·         Producten zoals bedrijfskleding zorgen voor herkenbaarheid en een professionele uitstraling.

·         Je bedrijfspand is voor (potentiële) klanten beter vindbaar.

·         Producten zoals bewegwijzering zorgen ervoor dat het eenvoudig is om je weg te vinden in gebouwen.

Tips voor de inzet van signing

Om volop van de bovenstaande voordelen te profiteren, is het belangrijk om een aantal zaken in je achterhoofd te houden als je besluit om in signing te investeren. De belangrijkste zijn:

Zorg dat je kernboodschap opvalt

Het komt nog vaak voor dat bedrijven hun kernboodschap niet duidelijk communiceren wanneer ze reclame maken. Denk bijvoorbeeld bestickering op auto’s waarbij alleen de bedrijfsnaam of een website wordt vermeld. In principe kun je ervan uit gaan dat niemand nieuwsgierig wordt van een dergelijke boodschap. 

Maar wat moet je dan wel doen? Belangrijk is dat je communiceert wat je toegevoegde waarde is. Stel dat je een autoleasebedrijf  hebt, dan is een goede boodschap bijvoorbeeld: ‘’Altijd een auto, voor een vast bedrag per maand’’. Snap je het verschil? Vertel niet wie je bent of wat je doet, maar welke waarde je levert.

Kies voor materialen van hoge kwaliteit

Goedkoop is duurkoop en dat geldt ook zeker voor signing. Goedkope materialen roesten niet alleen sneller, de bedrukking vervaagd ook sneller. Het is dus verstandiger om voor duurder en duurzamer materiaal te kiezen, dan voor goedkope oplossingen.

Vermeld contactgegevens

Zorg dat je contactgegevens altijd goed zichtbaar zijn op de reclame-uitingen. Als potentiële klanten getriggerd worden door je boodschap, is het zonde als ze vervolgens moeten uitzoeken hoe ze contact met je kunnen opnemen. Het vermelden van een telefoonnummer en website is daarom een must.

Wees eenduidig

Wanneer je meerdere vormen van signing inzet (bijvoorbeeld bedrijfskleding, gevelreclame en autobestickering), is het belangrijk dat alles een eenduidige uitstraling heeft. Kortom, de boodschap, het kleurgebruik enzovoorts moet met elkaar overeenkomen. Dat staat niet alleen professioneel, maar zorgt ook voor herkenbaarheid onder je doelgroep.

Investeer (indien mogelijk) in één keer

Signbedrijven zijn vaak bereid om een scherpe offerte aan te bieden wanneer je meerdere producten in één keer afneemt. Investeer dus liever in één keer in alle signingproducten die je wilt hebben, in plaats van stap voor stap.

Wil je niet wachten om de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten, maar heb je nog onvoldoende financiële middelen om te investeren? Vraag dan of het mogelijk is om in termijnen te betalen. Op die manier profiteer je toch van alle voordelen die signing je te bieden heeft en groeit je bedrijf mogelijk sneller dan wanneer je met investeren zou wachten totdat je al het geld bij elkaar hebt.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*